Informacja o Urzędzie Gminy Niedrzwica Duża w tekście łatwym do czytania – ETR (EASY TO READ)
Logo tekstu łatwego do czytania i rozumienia: głowa nad otwartą książką i podniesiony w górę kciuk w geście OK
Urząd Gminy Niedrzwica Duża
Urząd Gminy Niedrzwica Duża w skrócie Urząd znajduje się w Niedrzwicy Dużej przy ulicy Lubelskiej pod numerem 30. W Urzędzie pracuje wójt i urzędnicy.
To główne wejście do Urzędu - to wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, osób starszych i dla mam z dziećmi.
Zdjęcie budynku Urzędu Gminy Niedrzwica Duża przedstawia wyłożone kostką brukową dojście do jednopiętrowego budynku Urzędu. Równolegle do budynku znajdują się dwa podjazdy.
Wójtem Gminy Niedrzwica Duża jest Bartosz Dąbrowski. Wójt jest kierownikiem Urzędu. Wójtowi w pracy pomagają zastępca wójta, sekretarz, skarbnik oraz pracownicy Urzędu.
Czym zajmuje się Urząd.
Urząd wykonuje różne zadania:
- organizuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu i wybory sołtysów wsi,
- wydaje dowody osobiste,
- prowadzi spis ludności w gminie,
- zajmuje się bezpieczeństwem i chroni przed pożarami w gminie,
- zajmuje się ochroną zabytków,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
- zajmuje się rolnictwem,
- zajmuje się zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- zajmuje się budżetem gminy,
- zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
- zajmuje się planowaniem przestrzeni w gminie,
- robi remonty i buduje nowe potrzebne budynki gminne,
- buduje i naprawia drogi gminne,
- zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,
- zajmuje się wywożeniem śmieci z terenu gminy,
- utrzymuje czystość i porządek,
- prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
- prowadzi różne sprawy z zakresu wojska.
Urząd jest trochę dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Przed budynkiem urzędu jest specjalne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Kancelaria Urzędu znajduje się na parterze głównego budynku.
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby ze szczególnymi potrzebami mogą:
• napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy Niedrzwica Duża, Niedrzwica Duża, ul. Lubelska 30, 24-220 Niedrzwica Duża.
• przynieść pismo do Kancelarii Urzędu. Zostawione tam dokumenty zostają później przekazane urzędnikom.
• napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP.
• napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: info@niedrzwicaduza.pl
• zadzwonić pod numer 81 517 50 85
• przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu. Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.
Wszystkie informacje o gminie można znaleźć na stronach internetowych: www.niedrzwicaduza.pl




























